Skriver av mig lite genom åren...

Jag börja rida för flera år sen, min mamma har alltid varit hästintresserad och har alltid haft häst. Där ifrån kommer mitt intresse. Jag fick min första egna häst när jag var 6 år tror jag. Det var en shetlandsponny vid namn Gigant, jordens snällaste att hantera. Men ni vet shettisar? Rida dom? Nja, då åker man väl av vilken sekund som helst. Han fick åka iväg, till sin bror i Skövde och tävla någoting. Jag tog en paus, spelade fotboll och skulle spela i hammarby sen landslaget. Ja, det var min dröm. Började spela innebandy innebandy var inte min grej då, nej det var fotboll. Sluta innebandy, fortsatte satsa på fotbollen. Vi har stått på skaft i typ alla år, sen stog vi i ett annat stall. Vi fick ett föl som vi födde upp själva med vårat sto Nikita som vi betäckte med Marwin 942. Sen flyttade vi till skaft igen, där stog en ponny vid namn Exelent. Red honom då och då och sen skulle han säljas. Fortsatte med fotbollen + att vi letade ponny till mig. Syster yster blev det och jag fastna vid henne direkt. Henne skulle jag ha! Fortsatte med fotbollen + ridningen...Sen hösten 2008 tror ja så fick jag reda på att mitt fotbollslag skulle läggas ner. Fattade då att min dröm om att få spela i bajen och landslaget var över...Ridningen blev mer och mer, alltså intresset och jag ville satsa mer och mer. Flyttade till fågelbro och blev för lång för Yster..Lämnade ut henne på foder och fick Stella...Satsa hoppning, hoppning sög och jag fick dressyrintresse istället. Tävlingar på g osv. Hela hösten bestog av träning + 2 tävlingar..Fick grymt resultat på båda och ville fortsätta. Det blev för mycket, tvingade fram mitt intresse. Började sakna bollsporterna (fotboll + innebandy)...fick tillbaka intresset och sen så skulle jag tävla för Waxholm osv. DET BLEV FÖR MYCKET kände jag. Men fortsatte. Sen beslöt jag mig för att, nej det är ingen bra idé detta. Att sakna fotboll och så, och försöka tvinga fram sitt intresse för ridning. Nej..det går inte. Nu är Stella, min Stella..Min bästavän, ute på annons. Hon är ute på en annons, med siffror för hur mycket hon ska säljas för...Hur hon är, BILDER videos på henne. Det känns såhär overkligt. Jag börjar träna på body joy, för att få upp kondisen så jag kan uppfylla mina drömmar om att spela i landslaget i fotboll och förmodligen spela innebandy istället. Jag brinner för fotbollsskor och gymadojjor, inte för ridstövlar och gummistövlar längre. Jag brinner för bollar, inte för sporrar och sadlar längre.

Mitt intresse är över, det är hemskt....

Gigant, är nu fortfarande hos sin bror och tävlar..
Nikita, hon är helt borta. Vart är hon? Vet inte vart hon är...
Shakira, hon är hos en ny ägare..
Syster yster, hon är nyss såld till Susanne...
Stella, vart ska du hamna?...

Kommentarer
Postat av: Ida Thomasson

Jätte fin blogg ;)

2012-04-03 @ 23:04:44
URL: http://idathomassons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0