sry...

Hej. Har försökt blogga från mobilen, men den ville inte... Har inte haft dator tills igår och då hade jag inte tid, var tvungen att skriva en saga (det är en läxa). Så nu sitter jag här. Spammar Oscar lite, lyssnar på musik, njuter av att få vara själv ute på landet, förbannar det dåliga vädret som vi har idag - och kommer ha i resten av veckan också för den delen - och äter godis. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Mamma tycker att jag ska städa rummet, tömma kattlådan och plugga. Men det är för tråkigt. Jag måste göra nåt kul, för jag känner mej så tom och uttråkad just nu. Hade velat gå ut och cykla eller springa, kanske hoppa studsmatta eller så. Men det är ju för dåligt väder för att det ska vara kul. Hade gärna åkt ner till stallet också, men det är ju Amandas dag idag. Så det får vänta tills imorrn. Då ska jag förövrigt prova Linas nya benskydd som jag och mamma var och köpte igår! Och hennes nya sadelgjordstunnel. Men den är inte riktigt lika spännande. Ni ska få en bild på benskydden lite längre ner. Men inte bara på dem, ni ska även få lite bilder på mej och Ida S från igår när vi var ute och red i skog och mark! Vi red ner till vattnet, hon fick låna Yster av Susanne så vi kunde rida tillsammans, och jag red förstås på Lina. Jag hade Linas fina Lami-Cell-schabrak och min tröja som matchar den. Vi var väldigt fina. :)

Det har varit ponnyridning i helgen, och även om det har varit jobbigt så har det varit kul. Första ungen som red Lina ramlade dock av. Men jag är oskyldig. Det var hans eget fel. Han började glina åt sidan i traven och Lina tycker att sånt är superläskigt så hon blev ganska rädd. Och då ramlade han av. Men jag lyckades hålla fast Lina så hon inte sprang iväg. Inte för att hon brukar göra det, hon brukar stanna nån meter bort, men ändå.

Jaja. Här är da pichas!

Men nähä. Nu ska datan dampa också. Ni får bilderna sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0