Ööh... Pigg ponny?

Hejsan hejsan. Är nu på väg hem från stallet. Red inte ut på Lina, för jag kom på att jag inte ville att hennes hovar, ben och mage skulle bli helt blöta och leriga. Det blir så jobbigt då. Så jag red upp på ridbanan istället. Det var några som var där och hoppade redan, så jag passade på att låta Lina få skutta lite. Vi började med travbommar och sen höjde jag upp till ett kryss som nog inte var mer än 20-30 cm på mitten. Först var Lina lite fundersam, och stannade för att sen nosa på det och slutligen GÅ över det. Efter det sög hon på hindret som en propp! Dock vågade hon inte riktigt lita på sin hoppförmåga, så när hon hade kunnat få ett perfekt, om än liite lite långt, språng tog hon istället ett extra steg. Så vissa hopp blev konstiga. Men mot slutet var det inga fel på dem. Då var felet att hon sprang på som sjutton efter. Och jag som red barbacka tappade nästan balansen! Haha, stackarn, springa runt med en ryttare som håller på att glida av och samtidigt försöker bromsa kan inte vara kul. Jag styrde in i staketet. Det funkade. Men jag tror Lina tyckte det var onödigt. Hon "kunde väl ha sprungit lite till" antar jag.
När vi skrittade av var jag tvungen att hoppa av och leda henne för hon bara taktade och fjantade sej annars.

Nu sitter jag på tuben på väg hem. Jag hann inte byta om i stallet, så till och med jag känner att jag stinker häst. Slår vad om att halva vagnen kan känna på lukten var jag varit. Lovar.

Tog inga bilder idag. Tyvärr. Men jag får väl ta och fota i helgen - i synnerhet på lördag, eftersom Ida S ska ut och tävla första lokala tävlingen då! Hästen (ja, alltså D-ponnyn) hon ska ha heter Afrodite, de ska hoppa 70 cm och tävlingen är på Runsten! [[Ååååhh, har alltid velat ha en ursäkt att åka dit!!!]]

Hejdå lingongrova! Det rimmar. I mitt huve. Sådeså.

Bild från Facebook. Har jag sagt att jag älskar mina föräldrar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0